29. marts 2019

GIVSKUD ZOO - ZOOTOPIA skyder jubilæumssæson i gang

Når GIVSKUD ZOO - ZOOTOPIA slår portene op til sin 50. sæson, bliver det med flere nyheder i støbeskeen. I jubilæumsåret 2019 kan gæster blandt andet opleve en ny dyreart, et ni meter højt legetårn, nye udstillinger og et nybygget billetsalg.

Lørdag den 13. april 2019 slår GIVSKUD ZOO - ZOOTOPIA portene op til parkens sæson nr. 50. Og jubilæumssæsonen byder på masser af nye tiltag, oplevelser og aktiviteter for gæster.

- Det er klart, at vi gerne vil markere vores runde hjørne på en helt særlig måde. For det første vil vi gerne præsentere en ny dyreart, og her har vi valgt brillebjørne. For det andet vil vi give børnene noget nyt at glæde sig til, og det bliver i form af et nyt legetårn og handicapgynger. For det tredje vil vi gerne tilbyde vores gæster en generel serviceforbedring, så vi har ombygget vores Billetsalg og ændret madkoncept i Zooasen, siger parkens direktør Richard Østerballe og tilføjer, at der også er nye oplevelser på programmet i form af nye formidlingsaktiviteter og spændende udstillinger om biodiversitet, liv efter døden og plastikforurening.

Særligt program på åbningsdagen
På selve åbningsdagen vil parken gerne have alle gæster til at hjælpe med at åbne parkens porte med manér. Her vil direktør Richard Østerballe og parkens ansatte opfordre gæster til at holde bilhornet i bund, lige når det er tid til at portene åbnes kl.10.
Derefter vil der blive uddelt 1.500 flag til gæster, som senere kan bytte flagene til gratis is.
Om formiddagen vil der være officiel åbning af parkens nye legetårn Skywalk og to handicapgynger ved legeområdet på P3. Det foregår med taler og underholdning med Paw Patrol. Børn kan også blive ansigtmalet i løbet af formiddagen.
Det nye legetårn Skywalk er etableret med støtte fra Sydbank, mens de tre fonde Aage og Johanne Louis-Hansen Fond, Vanførefonden og Bevica Legatfond II har doneret penge til indkøb af handicapgyngerne.

Nyt bjørneanlæg åbnes officielt den 11. august
Parkens nye bjørneanlæg til brillebjørne bliver Europas største. Da byggeriet er omfattende, bliver det anlagt i etaper, og det ventes således først at være helt færdigt til august.

Byggeriet af anlægget er forsinket, og  derfor er det desværre usikkert, præcis hvornår det åbner. Det forventes dog, at første del kan åbnes i det tidlige forår.

- Vi havde en udfordring med at få bjørnene hertil, men det lykkedes at få alt til at falde på plads, og de er netop ankommet i dag. De næste uger skal bjørnene være i karantæne. Men lige snart første del af anlægget er færdigbygget og godkendt, og brillebjørnene er fri af karantænen, kan vores gæster opleve vores nye dyreart, fortæller Richard Østerballe.

Parken fylder 50 år mandag den 12. august, men for at flere gæster kan få mulighed for at være med til fejringen af den runde dag, holdes jubilæumsfesten om søndagen den 11. august.
Her bliver bjørneanlægget officielt indviet, og der vil efterfølgende være underholdning for hele familien blandt andet med show med Sebastian Klein.

- Vi glæder os til at åbne parken igen efter vinteren. Vi håber, at vores gæster vil hjælpe med at gøre vores jubilæumssæson rigtig festlig, og at de vil tage god imod alle de tiltag, der vil være i løbet af sæsonen, siger Richard Østerballe.

GIVSKUD ZOO - ZOOTOPIAs 50. jubilæumssæson løber fra lørdag den 13. april til søndag den 27. oktober 2019. Programmet for åbningsdagen findes her.

Direktør Richard Østerballe, ro@givskudzoo.dk